Un mes en Buenos! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Michelle Heestermans - WaarBenJij.nu Un mes en Buenos! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Michelle Heestermans - WaarBenJij.nu

Un mes en Buenos!

Door: Michelle Heestermans

Blijf op de hoogte en volg Michelle

10 November 2014 | Argentinië, Buenos Aires

Hola chicos y chicas!

Vorige maand was het dan zover, na een jaar (hard?) te hebben gewerkt kon ik EIN-DE-LJIK de spulletjes weer inpakken en lekker gaan doen waar ik zin in had, backpacken! Na een paar heerlijke dagen Barcelona ben ik hier aangekomen in Buenos Aires en ookal ben ik niet zo'n schrijver, toch een klein stukje over wat ik heir allemaal beleef. Komtiedanhe.

Aangekomen ben ik meteen heel vriendelijk verwelkomd door twee lieve kamergenootjes voor de komende maand, ik verblijf 4 weken in een studentenhuis met ongeveer 40 mensen vanuit heel zuid amerika, dus iedere dag een hoop gezelligheid! Ondertussen ga ik ook naar school, om de spaanse taal een beetje onder de knie te krijgen, dit is toch nog best lastig met alle verschillende accenten en woordgebruik in verschillende landen, maar inmiddels zeg ik gewoon op alles por supuesto, gracias pero no gracias, of gewoon SI, it works for me.

In BA is iedere dag wat te doen en ik ben dan ook al veel gaan bezoeken met de meisjes uit mn huis en de andere 'studenten' van de spaanse les. Technofeestjes in de kelder, huisfeestjes op het dak van een appartementencomplex en zwemmen en asado in de tuin (het eten is hier trouwens ook echt ONTZETTEND LEKKER). Het hoogtepunt is toch wel de markt in San Telmo, waar op zondag overal live bandjes met ska en reggaemuziek spelen te midden van alle kraampjes, en tango gedanst word. Iedereen danst, zingt en springt hier op staat, geweldig om te zien, nog leuker om een paar flessen bier te kopen en maar gewoon proberen mee te doen. Verder kost hier een shotje in de juiste bar 0.20 eurocent, dus rollend naar huis! Maar natuurlijk heb ik ook wel wat anders gezien dan de bar, we zijn naar la bomba de tiempo geweest (trommelshow) hebben een gratis tour door de stad gedaan, La Boca inclusief stadium bezocht, de botanical gardens van Buenos, Puerto Madero, verschillende wijken hier in de stad en dit weekend ben ik in de bus vertrokken samen met Jasmin, een duits meisje uit mn klas, richting Iguazu falls, de op een na grootste watervallen van de wereld, 36 uur op een weekend in de bus is geen pretje, maar het was het allemaal waard, echt een van de mooiste dingen die ik ooit gezien heb. Fotos volgen :) Het is hier echt top en helaas zit de eerste maand er al bijna op :( Vrijdag eindigen mijn spaanse lessen en ik ga nu maar eens een beetje uitdokteren wat ik daarna ga doen.

Hasta Pronto, Ciao!

  • 10 November 2014 - 22:02

    Ashley :

    Hola, leuk om te lezen wat je daar allemaal doet en meemaakt! Klinkt allemaal erg gezellig ;-)
    Ik zeg ga zo gezellig door en maak er een onvergetelijke reis van!
    Liefs xx

  • 10 November 2014 - 22:06

    Anja Busio:

    Hey Michelle,
    Goed te lezen dat je het lekker naar je zin hebt, maar al een maand weg. Jee, het gaat snel zeg. Geniet er van hè. Pas je wel op. Wij zijn druk met de voorbereidingen voor sinterklaasfeest. We missen nu wel een gezellig pietje.......
    Groetjes Anja.

  • 11 November 2014 - 09:17

    Marleen:

    hoi meisje. Leuk om iets van je te horen heb je ook foto,s van die watervallen . Vind ik ook zo mooi. Hier alles zijn gangetje ben weer aan mijn keel geholpen. Nu moet het goed komen zeggen ze . Praat al iets beter. Geniet van alles daar en laat op tijd wat horen dikke kus. Uit het ulvenhoutsbos bos.

  • 11 November 2014 - 10:00

    Xan:

    Hoi wijffie, heerlijk om te lezen allemaal, geniet lekker verder, wij genieten mee!!! Liefs uit Barendrecht, xxxXan

  • 11 November 2014 - 15:12

    Marie-louise:

    Hoi Michelle,
    leuk om wat van je te horen, zo te zien gaat het goed met jou?
    Mooie foto,s ook.
    hier gaat het ook weer wat beter, we missen je alleen wel een beetje.
    en ook niet onbelangrijk, volgt later nu op de juiste manier groetjes ML

  • 11 November 2014 - 21:33

    Ineke:

    hoi Michelle,

    Wat een leuk verslag! Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt in BA. De watervallen die je gezien hebt zijn geweldig mooi volgens de foto's. En je hebt al weer leuke vrienden gemaakt, maar dat is jou wel toevertrouwd! Ik ben benieuwd wat je volgende onderneming gaat worden en kijk al uit naar je volgend verslag en foto's. Veel plezier daar en tot je volgende blog! xxx Ineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

Actief sinds 04 Feb. 2013
Verslag gelezen: 644
Totaal aantal bezoekers 15650

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2014 - 30 November 2014

South America!

01 Februari 2013 - 20 Mei 2013

Down Under

Landen bezocht: