THE START OF MY BACKPACK TRIP! - Reisverslag uit Bondi, Australië van Michelle Heestermans - WaarBenJij.nu THE START OF MY BACKPACK TRIP! - Reisverslag uit Bondi, Australië van Michelle Heestermans - WaarBenJij.nu

THE START OF MY BACKPACK TRIP!

Door: MME Heestermans

Blijf op de hoogte en volg Michelle

15 Juni 2013 | Australië, Bondi

HELLO MATES? HOW ARE YOU GOING?

Hier nog een kort reisverslagje van de afgelopen weken, omdat ik op dit moment druk aan het pakken ben voor mijn reis naar nieuw-zeeland.

Het einde van mn tijd in Sydney is nu dan toch echt aangebroken, hoe vreemd da took voelt! Na de boat party en het feestje bij Pasha (allebei overigens heel erg vet!) is mama in Sydney gearriveerd, hebben we samen een paar daagjes de stad verkend en zijn we naar Cairns gevlogen, wat in het noorden van Australië ligt. Hier is het op het moment nog lekker tropisch weer met gemiddeld 27 graden en af en toe een bui, de eerste dag zijn we samen Cairns gaan verkennen als stad, de volgende met het busje naar Palm Cove gegaan, een heel leuk klein plaatsje met een kilometerslang mooi wit strand, waar we helaas niet konden zwemmen doordat er krokodillen en dodelijke kwallen in het water zwommen! (Lange leve Australië). De dagen hierna hebben we een leuk geel racemonster gehuurd die ons naar echt adembenemend mooie plekken heeft gebracht. Het leuke en gezellig Port Douglas, met schitterende uitkijkpunten, allerlei verschillende mangrove die hier gewoon in de zoute zee groeien, en gezellige restaurantjes en mooie winkeltjes. Verder hebben we Mossman George bezocht, een national park direct in het regenwoud met een soort van rivier met allemaal rotsen erin die erdoor loopt en waar je ook kunt zwemmen. Erg koud maar heel erg gaaf, direct tussen de vissen zo midden in het regenwoud een duik nemen! We hebben ook cape tribulation bezocht, ‘’Where rainforest meets reef’’ een hele bijzondere plek omdat hier (zoals je leest) het regenwoud direct op de zee uitkomt, het ene moment loop je in de bedempte lucht van het regenwoud, en het volgende sta je ineens op het strand met een fris windje, heel apart maar ook ontzettend mooi! We hebben op de Daintree River krokodillen gespot, 3 stuks maar liefst, 2 grote en nog een kleintje, en hier ook een boottocht gemaakt die heel erg mooi was! De dagen erna was het tijd voor de watervallen in het gebied, Josephine Falls, Barron Falls en het Millaa Millaa waterfall track, we hebben het allemaal gezien en wat was het onzettend mooi en indrukwekkend! Het weer was deze dagen niet al te best omdat je zo hoog in de bergen zit, maar het uitzicht en de indrukken zijn er zeker niet minder mooi om geweest. Ook nog het hippie stadje Kuranda bezocht, wat heel erg leuk was om even te zien! Gechilled op de esplanade in de zon met 32 graden, en als klap op de vuurpijl, gesnorkeld en gedoken (noujaa dat wilde niet helemaal lukken maar we hebben het geprobeerd!) op THE GREAT BARRIER REEF. In een woord AMAZING, echt helemaal geweldig om dat gezien te hebben, grote vissen in alle kleuren en ontzettend veel levend koraal, kortom echt een droom die uitkomt! Kortom, ik heb echt een super tijd gehad met mn moeder in Cairns voor twee weken, even lekker eten, wat nieuwe spulletjes gekocht en dus heel goed verwend, en ik kan er weer helemaal tegenaan de laatste 6 (alweer!?). Ik ben nu nog een weekje in Sydney gebleven, bij vrienden langsgegaan hier, beetje afscheid genomen van alles en nog een klein beetje gefeest, maar niet teveel want ik heb de hele week gelopen met een keelamandelontsteking, auww .

Maar nu is het dan toch echt zover, de backpacktrip door Nieuw-Zeeland en East Coast Australia gaat beginnen, morgenvroeg om 7 uur vlieg ik samen met Anouk naar Auckland en reizen we met de kiwi experience bus het northen & southern island afreizen, helemaal tot aan Christchurch. Daarna vliegen we terug naar Sydney op 4 juli, om onze auto op te pikken en deze op een 2500 km trip te nemen, terug naar Cairns! Een paar hele leuke weken waar ik heel erg naar uitkijk, maar die ik ook zeker heel spannend vind! Ik hou jullie op de hoogte!! XXXX

• 15 Juni 2013 - 14:53

Myrthe:

ENJOY SCHATTEN! Ga jullie wel missen....... Veel liefs kamer 9 Edgecliff Shore!

• 15 Juni 2013 - 16:37

Corrien Taks:

Hoi michelle.
    Wat heb je toch al mooie en gave dingen gedaan en gezien. Dus niet alleen maar gefeest ;-).
    Heel veel plezier in nz. Tis er echt heel gaaf.
    Groetjes corrien xxx