Jervis Bay, Port Stephens, 21st B-day, Surfcamp! - Reisverslag uit Bondi, Australië van Michelle Heestermans - WaarBenJij.nu Jervis Bay, Port Stephens, 21st B-day, Surfcamp! - Reisverslag uit Bondi, Australië van Michelle Heestermans - WaarBenJij.nu

Jervis Bay, Port Stephens, 21st B-day, Surfcamp!

Blijf op de hoogte en volg Michelle

23 Mei 2013 | Australië, Bondi

Hi allemaal,

Het is ondertussen alweer een tijdje geleden sinds ik een blog heb geschreven, maar na mn weekendje Melbourne heb ik zeker niet stilgezeten zoals jullie misschien al op facebook hebben gezien, er is ondertussen alweer een hoop gebeurd, dus hierbij mn reisverslag van mn laatste weekendjes in Sydney.

Nadat we terug zijn gekomen uit Melbourne zijn we in het weekend naar een groot hardstyle feest gegaan van de Nederlandse organisatie Q-dance, genaamd IQON als Nederlanders mochten we om deze redden ook gratis naar binnen, terwijl de anderen voor een kaartje €150 euro moesten betalen, ik dacht niet dat de muziek echt voor mij zou zijn, maar het was echt een supervet feest, waar we van ongeveer 11 smorgens tot 10 s’avonds geweest zijn.

In het weekend ben ik samen met Renee, Erik,Anouk en Mike naar Jervis Bay gegaan, wij zijn op vrijdag vertrokken zodat we een dag langer zouden hebben, en zo ongeveer het complete huis volgde op de zaterdag. Jervis Bay is ongeveer 2,5 ten zuiden van Sydney, en een supermooie, rustige plek. We hebben verschillende stranden bezocht en wat lookouts bekeken, en een wandeling gedaan. Lekker gebbqed en tegen de avond arriveerde de rest, met ongeveer 20 mensen en nog wat Australiërs die we hebben ontmoet, hebben we met z’n allen gezellig op het strand gefeest en gedronken, onder een echt geweldig indrukwekkende sterrenhemel! De volgende dag hebben we lekker uitgerust op het strand, waar ineens een wilde walibi kwam aangelopen, na gekeken te hebben hoe anderen dat deden, durfden we dan toch ook zelf het beestje wat appel te voeren, echt vet! Ook in Jervis Bay vind je het allerwitste strand van Australië Hayams Beach, wat zo schoon is dat iedere x als je in het zand stapt het gewoon piept, een heel mooi strand om te zien!

De week erna was alweer de laatste week van mn stage, en was het erg rustig omdat ik natuurlijk voor die paar dagen bijna geen nieuwe taken meer kreeg, de laatste dag kregen ik en de andere stagiaire lunch op kosten van de baas, en een leuke kaart met nog leuker, $100 erin! Snel in de spaarpot gestopt voor mn verjaardag! Dit weekend was het ook Koninginnedag , en hoewel ik dacht dat dit hier vast niet zo spectaculair zou zijn, bleek niets minder waar. Zowel zaterdag, maandag en dinsdag werd hier Koninginnedag gevierd, Er was een grote club, The Argyle, afgehuurd en daar vond een Dutch Party plaats, waar je ook (eindelijk weer!) kroketten, frietjes speciaal, poffertjes etc. kon krijgen, heeerlijk! Op maandag was ere en feest in een kleiner barretje, en dinsdag in de bovenste verdieping van een hotel, waar op groot scherm de kroning gevolgd kon worden. Op maandag ben ik overdag ook met mn vriendinnetje van stage, Linh Le, een vietnamees meisje, door Sydney wat sightseeing gaan doen. Lekker geluncht at Milsons Point, Luna Park bezocht, een soort van pretpark naast de Harbour Bridge, we hebben over de Harbour Bridge gelopen en zijn smiddags naar het aquarium gegaan, wat echt wel mooi was om te bezichtigen! Daarna hebben we afscheid genomen, aangezien ik haar natuurlijk nooit meer in mn leven ga zien, was dat toch wel eventjes een raar moment, na 12 weken altijd samen te hebben gezeten en samen te hebben geluncht.

De rest vd week was het dan toch echt tijd om aan de studie te gaan, aangezien de stage wel afgelopen was, maar er nog genoeg moest gebeuren voor mn afstudeerproject, helaas is dit wel vertraagd doordat mijn bedrijf toch niet helemaal wilde meewerken toen het erop aankwam dat ik enquetes etc moest gaan versturen, wat ontzettend balen is, maar het wel toelaat dat ik hier wat langer kan blijven, dus is het ook wel positief  en moet ik me er denk ik niet te druk over maken. Ik ga nu afstuderen in Oktober, dus het is allemaal niet zo’n ramp.

In het weekend was het weer feest, want samen met Mike, Renee, Anouk, Erik, Freek, Arzu en Drik ben ik vertrokken naar Port Stephens, wat 2,5 uur noordelijk ligt van Sydney. Hier zijn we 2 nachten in bungalowtjes blijven slapen, erg gezellig, en hebben we ook veel stranden bezocht en lookouts. Op de zaterdag gingen we op dolfijnencruise, want rond Port Stephens vind je die ontzettend veel, links en rechts van de boot sprongen ze op, echt super om te zien! Ook in Port Stephens heb je een soort van zandvlakte, waardoor het net lijkt of je midden in de woestijn bent beland. Heel apart om te zien, maar heel mooi! Hier hebben we da nook nog geprobeerd om te sandboarden, wat helaas niet lukte omdat we alleen kartonnen dozen hadden en dat helaas niet gleed haha. S’Avonds lekker gekaart in het huisje en zondag uitgerust aan een supermooi strand, en de zonsondergang gekeken op sunset beach, waar we ook nog een koala hebben gespot! Hierna was het dan toch echt tijd om terug naar huis gegaan, maar omdat we toch de auto hadden, besloten we na een paar biertjes (nee degene die reed niet!) nog even over de harbour brigde terug naar huis te rijden, raampjes open, muziek heel hard aan, amazing!!

Die woensdag was het dan zover, om 12 uur werd ik alweer 21 jaar oud. Dus mn spaarpotje omgekeerd, want er moest een verjaardagsoutfit gekocht worden, en er moest alcohol worden gekocht en dat is hier ontzettend, maar dan ook echt ont-zettend duur. 47 dollar (aaauuwww…) voor een fles vodka. Maar goed, als je 21 word dan mag dat! Haha, s’avonds zijn we met heel het huis gaan stappen, en zelfs Eva, met wie ik al in Melbourne de road trip langs de great ocean road was gaan doen, was er voor mijn verjaardag, omdat ze Anouk (mijn kamergenootje waar ik straks mee ga reizen) kwam opzoeken in Sydney, helemaal super dus, echt een top verjaardag gehad! De volgende ochtend was alleen iets minder leuk, aangezien de fles vodka leeg was, mijn hoofd vol hamertjes en ik mn telefoon, camera, en geld kwijt was! Ai ai ai, gelukkig was ik zo slim geweest dit af te geven aan een vriendinnetje en belde later op de dag een taxi chauffeur dat hij mijn telefoon had gevonden en deze naar mij terug wilde brengen, godzijdank! S’Avonds lekker gegeten bij Cock and Bull, de ierse pub om de hoek, en naar de bios geweest, dus het was super. Ook had ik van Anouk een week daarvoor al een thai massage kado gekregen waar we samen naartoe gingen, dus ik ben ook nog goed verwend met kadootjes! (En nee, daarmee bedoel ik geen happy end..!)

Eva is de rest van de week bij ons gebleven en samen met anouk en haar hebben we een boel dingen bezocht, we zijn in Newtown geweest, hebben daar lekker cider gedronken in het park, naar Glebe market gegaan, een soort tweedehands marktje waar ze ook lekker eten verkopen, naar Paddy’s market, Chinatown en de Coastwalk gelopen, waar toevallig een bekend Australisch rugby team, in het water, aan het trainen was, dus we kwamen op het goede moment! (Zie fotos op facebook!). Ook Bram is in het weekend nog langsgekomen, een vriend die ik al ken vanuit Breda, en daarmee hebben we op zaterdag bij Anouk’s nieuwe huis een feestje gebouwd met een aantal Brazilianen waar zij nu mee woont en vrienden daarvan, erg gezellig! De volgende dag zijn we met zn allen naar het strand geweest en hebben we gebbqed (braziliaans eten is heeeerlijk!) Ik houd overigens ook een soort van kookboekje bij waarin ik alles opschrijf wat ik nog niet eerder heb gezien en hoe je het maakt, dus voor als ik terug thuiskom heb ik al heel veel nieuwe dingen! Op maandag had ik nog een laatste gesprek op mn stage, en als het goed is komt het nu allemaal in orde, en toen was het op woensdag tijd voor surfkamp! Dit ging nog allemaal niet zo makkelijk, want ik had perongeluk de laatste bus gemist nadat ik al 3,5 uur van Sydney naar Newcastle in de trein had gezeten.. pffoee.. dus daar stond ik dan op het station, gelukkig kon ik nog naar Taree komen, wat ongeveer een uur met de bus was van mn uiteindelijke bestemming, Tiona. Dus eerst maar een nachtje in Taree gebleven, gezellig bier gedronken met een aantal engelse meisjes, en een kopje thee met een 90-jarige opa die aan het backpacken was(ja echt, 90-jaar!!). De volgende dag aangekomen op het surfkamp, moest i keen beetje meehelpen in een ruil daarvoor krijg ik surflessen en gratis verblijf! In het weekend kwam er een groep van 21 mensen en was er ook een klein festival op het park, erg gezellig! Het surfen is ontzettend moeilijk, maar wel heel erg leuk om te doen en ik kan al staan en heb al wat golven gepakt! In het gebied waar ik ging surfen zitten ook heel veel dolfijnen, en toen mijn instructeur een golf pakte zwommen ze mee in de golf in sprongen ze net voor hem het water uit, we hebben dus echt letterlijk met de dolfijnen gesurft daar, FUCKING AMAZING! Echt op tientallen meters afstand waren ze maar! Maandag een beetje uitgerust van het weekend en wat opgeruimd en toen was het dinsdag tijd om terug naar huis te gaan. Nu hebben we gisteren een surpriseparty gehad voor een vriendinnetje van hier wat jarig was, en vanavond is er een boatparty in Sydney Harbour waar we naartoe gaan, en zaterdag naar Pasha! Ook een superleuke verassing was dat mijn moeder langskomt voor ongeveer 2 weken, moederdag kadootje!? Haha, dus daarvoor ben ik nu reisplannen aan het maken, al met al ben ik het hier nog lang niet zat en heb ik het goed naar mn zin! Maar eind juli is het dan toch echt tijd om naar huis te gaan! Samen met mn dus ex-kamergenootje Anouk, en twee vrienden van haar, hebben we een auto gekocht, waarmee haar 2 vrienden nu eerst van Cairns naar Sydney reizen, en wij dan van Sydney terug naar Cairns gaan reizen! Maar voor dat allemaal gaat plaatsvinden gaan we eerst samen kijken in Nieuw-Zeeland! Ik heb ook niks aan mn leven he.. haha.

Ondertussen begin ik jullie wel allemaal al te missen, en ook al heb ik superleuke, drukke en vette weken voor de boeg, het vooruitzicht om terug naar Nederland te gaan word steeds aanlokkelijker (al dan niet voor de portemonnee..). Dus dikke kussen voor jullie allemaal! En tot snel back in Holland! XXXX

  • 23 Mei 2013 - 10:31

    Ineke Van Raak:

    Wauw, effe bijkomen van al die spannende verhalen! Maar ik wens je samen met je moeder een hele fijne vakantie en kijk al vast uit naar je thuiskomst. Ik hoop dat we dan ook thuis zijn, aangezien het midden in onze vakantieperiode is en we mischien wel in Noorwegen zitten met Milou. We miss you. See you later, alligator!
    XXX Ineke

  • 23 Mei 2013 - 16:37

    Lianne En Hans:

    Heel erg leuk om je verhaal weer te lezen. Je geniet en dat is heel belangrijk. Wat zal jij een hoop te vertellen hebben als je thuis komt. Het is een ervaring die niemand je meer afneemt. Jammer van je examen.........maar ja er zijn ergere dingen niet dan. Ontzettend veel plezier daar samen met je moeder. Groetjes en dikke knuffels van ons.

  • 23 Mei 2013 - 18:00

    Evy:

    Leuk om te lezen wat je allemaal beleeft. Las ik dat je eind juli terugkomt? Als cadeautje voor mijn verjaardag :P. Geniet van je laatste weken! Tot snel Mies, veel liefs van je grote nicht. XXX

  • 23 Mei 2013 - 23:23

    Eveline De Smidt:

    Pfffffff valt niet mee zo'n saai leven. Zie de dag maar goed door te komen daar! Nog heel veel plezier gewenst en dank voor het delen van je belevenissen. Zal eens vragen op school wanneer ik op stage mag...........liefs van Eveline

  • 24 Mei 2013 - 11:24

    Xandra:

    Was weer heerlijk om te lezen, en wat leuk dat je moeder naar je toe komt!!!! (ik zou ook wel willen...........), xxxxxxxxxan

  • 24 Mei 2013 - 20:08

    Nikki:

    Een Vietnamees???

  • 24 Mei 2013 - 20:09

    Nikki:

    Grapje hoor pikkie! Zo trots op jou en vooral ook zo jaloers.... Love you xxxxxx

  • 24 Mei 2013 - 20:10

    Nikki:

    En Anja... Waarom mag ik niet mee?? Wel zo gezellig met z'n twee in het vliegtuig toch?? X

  • 25 Mei 2013 - 12:27

    Johan En Sylvia:

    Hai Michelle, wat een belevenissen. Niet gek dat je wat langer blijft, om jaloers op te worden. Dat afstuderen komt wel. Geniet nog maar lekker en laat je moeder de mooie plekjes maar zien. Veel plezier samen en tot eind juli. Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Bondi

Michelle

Actief sinds 04 Feb. 2013
Verslag gelezen: 693
Totaal aantal bezoekers 15625

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2014 - 30 November 2014

South America!

01 Februari 2013 - 20 Mei 2013

Down Under

Landen bezocht: