eerste weekje in Sydney! - Reisverslag uit Bondi, Australië van Michelle Heestermans - WaarBenJij.nu eerste weekje in Sydney! - Reisverslag uit Bondi, Australië van Michelle Heestermans - WaarBenJij.nu

eerste weekje in Sydney!

Blijf op de hoogte en volg Michelle

10 Februari 2013 | Australië, Bondi

Hallo allemaal! Jullie hebben er eventjes op moeten wachten, maar ik zeg maar zo, geen nieuws is goed nieuws! Dus nu, op de zondagavond zal ik er dan toch echt aan moeten geloven een reisverslagje te schrijven over mn eerste weekje!

Eerst de vliegreis, 22 uur was eigenlijk zo voorbij dus dat ging hartstikke goed! Eenmaal aangekomen op het vliegveld heb ik een taxi gepakt en daar ging ik dan, op naar mijn nieuwe woonplaats voor 3 maanden! Gelukkig werd ik al meteen heel vriendelijk verwelkomd door wat blijkt? Allemaal Nederlanders, van ongeveer mijn leeftijd. Hartstikke gezellig dus en omdat ze op het punt stonden om te gaan stappen, heb ik me snel even gedoucht en ben ik meegegaan naar Scary Canary, waar ik een hartstikke leuke (en ook dure! Biertje kost hier 7dollar!) avond heb gehad en iedereen al een beetje heb leren kennen. Voor de jetlag was het echter niet zo'n heel groot succes, want als uitkomst van en de vliegreis en de avond stappen heb ik de hele zaterdag hier geslapen, werd rond 7 uur savonds wakker. Niet zo slim dus, nadat we nog een paar drankjes hebben gedaan die avond ben ik lekker gaan slapen en heb ik vroeg de wekker gezet!

Zondag vroeg uit bed gegaan om de Eastern Beaches Coastal Walk te gaan lopen, die op Bondi Beach begint en bij Cooper Beach eindigt, een supermooie tour met ook nog een onverwachte snack halverwege, een gefrituurde mars (ja echt, de chocoladereep)! Die toch eigenlijk lekkerder was dan verwacht! s'Avonds ben ik boodschappen gaan doen en heb ik mn kamer schoongemaakt, die echt ontzettend smerig was, maar inmiddels, de jarenlange traning van moeders kwam toch nog van pas, blinkt als een spiegel!

Op maandag begon ik aan mijn eerste stagedag, met de trein naar North Sydney, het is een leuk bedrijf op het gebied van online marketing waarvoor ik een onderzoek met doen. Wel is het erg klein, ik werk dagelijks samen met maar 2 mensen, mn baas en een andere stagiaire Lynn, een vietnamees meisje dat al sinds haar 4e in Sydney woont. Op onze eerste dag kregen we dan ook een uur pauze zodat ze mij North-Sydney een beetje kon laten zien, wat erg vriendelijk was! Ik loop 3 dagen stage in de week op het moment en de andere 2 mag ik thuisblijven om aan mijn scriptie te werken. Sorry Inholland, dat is er deze week nog niet van gekomen!

Na van maandag tot woensdag stage gelopen te hebben was het tijd om stoom af te blazen na al dat harde werken! Dus zijn we s'avonds met het hele huis naar Bronte Beach gegaan, dit is een strand met daarop allemaal bbq's waar je gratis gebruik van mag maken, en hebben we daar met zn allen gebqq en gevoetbald!

Op donderdag ben ik samen met een paar anderen voor het eerst naar Bondi Beach gegaan, wat op ongeveer 20 min. lopen van het appartement is en dus heerlijk dichtbij! Hier ben ik dan ook de rest van de dag geweest, en s'avonds was het tijd om te koken, omdat ik samen ongeveer 7 anderen vorige week aangekomen ben, hebben we met zn 7en een kookgroepje , wat inhoud dat je voor een bepaald bedrag eten haalt en dan 1 dag per week zelf kookt en de andere dagen lekker kunt aanschuiven, ideaal!

Op vrijdag was het dan toch echt tijd dat ik eens wat ging bekijken hier in de stad, samen met Renee, mn buurvrouw hier in het huis sinds deze week, ben ik het Opera House, Harbour Bridge en de Royal Botanic Garden gaan bekijken. En na een lekkere lunch van geroosterd turks brood met boter, zout en ketchup (ja echt, en dat allemaal voor maar 3.50 $, hihi) zijn we toch nog even lekker naar het strand gegaan! S'avonds hebben we met zn allen in de soort van huiskamer gezeten en wat wijntjes gedronken, en gaan stappen bij Cargo in Darling Harbour.

Zaterdag zijn we met zn allen( bijna al mn huisgenootjes, we zijn op dit moment met ongeveer 20 mensen) naar Manly Beach gegaan, het was een beetje bewolkt dus na even op het strand te hebben gelegen zijn we gaan lopen om wat winkeltjes te bekijken en het plaatsje Manly, na dit gezien te hebben gingen we Cliff jumpen vanaf de rotsen in de zee, wat echt supervet was en hoooog!! Na nog even gezwommen te hebben in een meer vlakbij zijn we weer naar huis gegaan.

Op dit moment ben ik net terug uit Chinatown, waar vandaag en de komende week Chinees Nieuwjaargevierd word, dus overal zie je draken lopen en word muziek gemaakt, wat heel leuk was om te zien! daarna zijn we nog even door Paddy's market gelopen, een soort van grote overdekte markt met allerlei prullaria.

Dus na al die dagen dacht ik ik zal toch maar eens een reisverslagje plaatsen, ik heb al redelijk wat gedaan, het weer is heerlijk, heb het goed naar mn zin en mijn huisgenootjes zijn ook leuk! En ja, ik zal zeker proberen wat meer aan school te gaan doen de volgende week, maar ik kan niks beloven natuurlijk want er staan nog genoeg andere leuke(re) dingen op het programma! Hihi.

Groetjes aan iedereen thuis, en hartstikke bedankt voor alle reacties en berichtjes, vind het erg leuk om wat van het thuisfront te horen!

XXX Aussie Michelle! OY OY OYYY!


  • 10 Februari 2013 - 08:48

    Annika:

    Wat leuk om te lezen Michelle! Geniet ervan! Xx Annika

  • 10 Februari 2013 - 10:15

    Ineke Van Raak:

    Hoi Michelle, wat leuk om je verhalen te lezen. Wat fijn dat je zoveel leuke jongeren om je heen hebt en waarmee je leuke dingen kunt doen. En wat is het mooi daar! Hier is het nu carnaval en het is koud, je weet wel, van die natte kou, want er ligt nu een dik pak natte sneeuw. Heel mooi om te zien op bomen en zo, maar wordt al snel van die vieze blubber als de zon (en dat is wel leuk!) er op schijnt en de temperatuur stijgt. Meggy is heel gelukkig, want die heeft sinds gisteravond een handtekening van Rinus en van zijn Romana! Lekker genieten van je vakantie of was het nou een stage? Hihi. Xxx Tante Ineke

  • 10 Februari 2013 - 10:54

    Xandra:

    Hoi Michelle,

    Leuk om te lezen allemaal, geniet er lekker van. Het lijkt me een geweldig land, wat heb je ook al een leuke foto's !!!!

    Dikke zoen uit Barendrecht,

    xxxxXandra en Rick

  • 10 Februari 2013 - 11:07

    Anja Heestermans:

    Hé .michelle, leuk dat je hebt besloten om een blog te gaan schrijven zodat iedereen kan genieten van je verhalen en belevenissen down under, je goed te lezen dat mijn ijzeren discipline toch nog vruchten heeft afgeworpen , heel veel plezier komende week ,geniet , doe leuke dingen en leer maar veel o op je stage, xxxxxxxx je moeder!!!!!!

  • 10 Februari 2013 - 12:38

    John:

    He moppie
    Leuk die blog
    Australie is toch een stuk beter als meersel dreef zo te zien
    Geniet ervan en blijf berichten plaatsen

    Gr pa

  • 11 Februari 2013 - 10:41

    Rien Smits:

    Beste collega Michelle,

    Wat een reis en wat heb je al veel bezocht en gezien. En dit is pas het begin. Zet deze ondekkingstocht in je nog jonge leven door. Wij zijn hier enorm trots, dat onze collega daar in het verre Australie het zo goed doet. Je reisverslag(en) geven een prachtig inzicht hoe het daar is (we zijn zelfs jaloers) laat ze maar komen, dan kunnen we hier ook tijdens de kauw en sneeuw een beetje mee genieten. Voor de komende tijd veel plezier en groeten van ons allemaal,
    Marie-Louise/Ivonne/Jessica/Benjamin/Appie/Corné/Daan/ Mustafa/Johan/Wim/Ton/Lukas.

    gr.rien

  • 11 Februari 2013 - 11:32

    Marie-louise Vissers:

    Hoi Michelle,
    Goed om te horen dat het goed met je gaat.
    Ik geloof dat het daar echt mooi en gezellig is, maar wij blijven toch maar gewoon op de May.
    Ook Mitch heeft gelukkig geen interesse om daar stage te gaan lopen,want er was al gezegd op school dat er vroeg gereageerd moest worden als hij volgend jaar in het buitenland stage wil gaan lopen.
    Jill heb ik helemaal niets gezegd anders geeft die d'r eigen nu al op.
    Het is hier vrij rustig omdat het natuurlijk carnaval is, maar helaas kon ik daardoor vandaag geen vrij krijgen, en dat terwijl Jill vandaag 13 jaar wordt.
    Ik heb het natuurlijk goed gemaakt thuis door een heel leuk shirt met een grote gehaakte uil erop te geven.
    Hopelijk hebben ze in Australie ook leuke kledingwinkeltjes met goedkoop spul, dan kan jij daar ook nog je slag slaan.
    Het gaat je goed en ik hoor het weer wel.
    Met je vader gaat het trouwens goed al loopt hij wel tegen iedereen te zeggen dat we op het internet met jou kunnen ( hoe heet dat ook weer chatten ofzo)
    Groetjes en kusjes van Marie-louise.

  • 14 Februari 2013 - 12:12

    Marleen :

    Hè daar in het verre down under .als ik al die foto,s zie gaat het goed . Nou hier is alles weer normaal . Alleen iedereen loopt te snotteren zere keeltjes . Het weer wil ook niet mee werken koud nat . Kun je niet wat warmte hier na toe sturen haha ,oja. Happy Valentijn hoe is het op stage gaatjes goed .nou gr van ons uit het bos xxxxx

  • 17 Februari 2013 - 17:23

    Lianne En Hans:

    Hoi Michelle,
    Leuk om zo je blog te lezen. De foto"s spraken ook al voor zich want daarop zie je al dat je volop plezier hebt met iedereen. Kijk uit naar je volgend verslag. Groetjes vanuit Chaam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Bondi

Michelle

Actief sinds 04 Feb. 2013
Verslag gelezen: 1217
Totaal aantal bezoekers 15654

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2014 - 30 November 2014

South America!

01 Februari 2013 - 20 Mei 2013

Down Under

Landen bezocht: